søndag 1. november 2009

Marthe tester jogurt: del 5

Det har blitt mye jogurtspising i det siste, men dessverre har jeg gått meg bort i de virkelig vanlige og kjedelige? sortene. Så jeg tenkte det var på tide å vise fram en av mine absolutte favoritter på det sveitsiske jogurtmarkedet. Coop's Kirsche Jogurt, altså kirsebær for de som ikke er så stø i tysk.

Tørre fakta, om denne fruktige jogurtsaken følger:
Pris: sånn ca en schefrææng, kanskje muligens litt mindre!
Innhold: mjølk, sukker 9%, kirebær 8%, mjølkepulver, mjølkeprotein modifisert maisstivelse, konsentrert sitronsaft, aroma.
Næringsinnhold per 100 g:
  • Energi - 430 kJ (103 kcal)
  • Protein - 3,5 g
  • Karbohydrat - 15 g
  • Fett - 3 g
Coop kirsebærjogurt er en av de virkelig gode jogurtene. Fargen matcher den fargen man er opplært til at kirsebær har, nemlig mørk rød nesten lilla. Konsistensen som jeg er litt mer enn litt kresen på, noe som nok har kommet til syne ved flere anledninger, er rett og slett perfekt. Ikke for tjukk, ikke for tynn... og sjøl om jeg ikke er overbegeistra for fruktkjøtt er bærene i denne jogurten så langt det lar seg gjøre perfekte. De "tygger seg sjøl" og glir ned uten et eneste snev av "hva var det jeg EGENTLIG svelga nå?", en tanke jeg som regel ender opp med da jeg spiser blåbærjogurt. Jeg tror faktisk det eneste som kan sies negativt om denne jogurten, som de fleste andre her nede, er at den er en tanke for søt.

Så om du står foran jogurtdisken og lurer på om du skal velge kirsebær eller fiken: for all del, velg kirsebær!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar