tirsdag 21. april 2009

Marthe tester jogurt: del 1

Helt sia jeg oppdaga jogurt-hyllene her nede har jeg latt meg fascinere av utvalget. Så her om dagen bestemte jeg meg for å starte en ny spalte her i bloggen: Marthe tester jogurt!

Hittil har jeg nemlig holdt meg laaaaaaaangt unna disse mystiske, sære og tilsynelatene horrible jogurtene... men hvor er moroa i det?

Første jogurt ut er: Yogos med smak av fiken!


Pris: 1 CHF (5,79 NOK)
Innhold: mjølk, fløte 24%, sukker 10%, fikenkjerner 2,7 %, mjølkepulver og aroma.
Næringsinnhold per 100 g:
  • Energi - 640 kJ (153 kcal)
  • Protein - 3,4 g
  • Karbohydrat - 16 g
  • Fett - 8,5 g
Holdbarhet: salgbar til 23. april, konsumeres innen 29. april. (Gudene må vite hva det egentlig betyr...)

Konklusjon:
Man kan trygt si at pakningen vil appellere til den yngre garde, med spenstig fargevalg og tegnefigurer. Jogurten er latterlig søt og konsistensen er i overkant tjukk og seig. Fikenbitene er et kapittel for seg: min første assosiasjon da jeg traff på en slik bit er kattetunge. En litt seig, ru og ekkel sak som egentlig ikke smaker noe særlig.

Etter å ha tatt et par skjeer får jeg nok, det blir for søtt og ekkelt, særlig etter forrige assosiasjon.Yogos jogurt med fiken anbefales ikke, og når sant skal sies ser jeg litt mørkt på neste del av "Marthe tester jogurt"...

1 kommentar:

  1. GRØSS!! Kattetunge *grøsse enda mer*
    Og teita som er sommerbrun på hendene allerede. TEITA sa jeg!

    SvarSlett