lørdag 25. april 2009

Marthe tester jogurt: del 3

Marthe er sulten, kjøleskapet inneholder lite fristelser... men det står en jogurt og venter. Jeg har grua meg litt til denne dagen, det er nemlig Aloe Vera varianten som står for tur!



Pris: 0,75 CHF
Innhold: magermjølk, aloe vera 8%, magermjølkpulver, fruktsukker, mjølkeprotein, modifisert maisstivelse, konsentrert sitronsaft, søtningsstoff, aroma.
Næringsinnhold per 100 g:
  • Energi - 190 kJ (45 kcal)
  • Protein - 4 g
  • Karbohydrat - 7 g
  • Fett - 0,1 g
Holdbarhet: salgbar til 3. mai, konsumeres innen 7. mai.

Konklusjon:
COOPs WeightWatchers Magerjogurt med AloeVera har en enkel pakning, som enkelt og greit har et bilde av aloe vera blader. Jeg forbinder dog slike bilder med body lotion og brannsår...

Lukta som dukker opp i det jeg tar lokket av jogurten minner litt om den nevnte body lotionen, og i et øyeblikk blir jeg meget betenkt. Det er ikke meninga at man skal spise kaktus og body lotion? Men som den dyktige jogurttesteren jeg er, må jeg pent la det stå til og ta en skje.

Den er frisk og god med en smak som minner om melonjogurt. Konsistensen på jogurten er langt bedre enn de to forrige jeg har testa: den er slett ikke så tjukk og er mye lettere å spise. Det skal nevnes at det er en magerjogurt så og si uten fett, og at det derfor er litt vanskelig, og urettferdig, å sammenligne akkurat det punktet.

Neste skje fører med seg en firkanta bit... jeg hadde et håp om at jeg skulle slippe aloe vera-kjøtt! Konsistensen til bitene er veldig rar, men akkurat sånn man forventer av aloe vera: blaut, slimete og saftig. Bitene minner meg vel mest om en litt blaut agurk, bare litt mer slimete og mindre "grønn i smaken".

Konklusjonen er at AloeVera jogurt slett ikke er så ille, den er faktisk ganske så frisk og god. Det skal også legges til at det er den første jogurten i testserien der jeg har spist hele boksen! Det eneste som trekker litt ned er konsistensen på fruktkjøttet, den er litt sær, men etter et par biter blir man vant til den.

6 kommentarer:

  1. jøss. jeg hadde IKKE forventa dette da du fortalte om den yoghurten tidligere en gang! jeg følger spent med videre.

    SvarSlett
  2. Jeg lurer på om du klarer å toppe en kaktus-yoghurt! Det måtte i såfall bli en med agurk og kamfer ;-)

    SvarSlett
  3. hehe digger den nye spalta di! minner meg litt om min egen jåggerttesteperiode. Jeg testa bare kokos da, og lot det bli med det.

    SvarSlett
  4. Bare tre yoghurter?
    Og ikkeno mer om livet ved Genesaretsjøen?

    SvarSlett
  5. Nei du, naa synes jeg du skal oppdatere bloggen din igjen! haha, sorry, kom akkurat paa at du ikke har din egen PC lengre... beklager.

    Ser frem til neste oppdatering!

    SvarSlett
  6. Men nå vet jeg at du har fått eddie tilbake, nå er det ingen unnskyldninger lenger!

    SvarSlett