onsdag 18. mars 2009

18. mars 2009

Da var det nok engang på tide med en oppdatering av forrige ukes begivenheter...

Jeg har bodd i bøttekottet i snaut en og en halv måned, tida flyr... Tirsdag i forrige uke fikk jeg definitivt en overdose av franske TV-kanaler med slæske franske programledere med elendige TV-show der det på død og liv skal gis bort en drøss med penger, flørtes med syngedamer og diskuteres til øra detter av. Det er ingen bønn: jeg bare MÅ ha en DVD-spiller. Jeg har jo tross alt alle episodene av Shaun the Sheep liggende!

Etter jobb på onsdag stikker jeg innom MediaMarkt: det nærmeste man kan komme himmel på jord, som allerede nevnt i en tidligere episode. Jeg går meg sjølsagt bort inne i butikken etter å ha plukka meg ut en billig DVD-spiller, og i ren desperasjon røsker jeg med meg en litt over middels svindyr lasermus, en sesong av Scrubs og en av MacGyver i min ferd mot kassa...

Fredag kommer brått og brutalt og den bringer med seg våren! Morraskaffen og lønsjen nytes utendørs i t-skjorte. Hørte jeg noen si vår?


Om kvelden vender jeg min lett solbrente nese mot St. Genis og helgeresidensen på den franske landsbygda. Det er duket for hjemmebakt pizza, fjasing og tidlig oppstandelse. Lørdagsmorran setter en gjeng tvilsomme nordmenn og en tysker kursen mot Chamonix i strålende solskinn og mange plussgrader. Her mangler det kun appelsiner, kvikklønsj, Viggo Valle og Påskelabyrinten på å få skikkelig påskestemning!

Etter å ha tilbragt altfor lang tid i kø kommer vi endelig opp til toppen 3300 meter over havet. Kombinasjonen av noget tynn luft og et par trapper opp til utkikksposten minner meg nok en gang på at jeg har et snev av astma, men hallo: LITT må man da ofre for en slik utsikt:


Søndag fortsetter det samme været, men slæsking, skiflyving og Scrubs viser seg å være langt med interessant klesvask, mat og solskinn akkruat denne dagen... latskapen lenge leve! Det skal riktignok legges til at det blir en kveldstur til Starbucks der kaffen nytes utendørs, nesten uten å fryse sjøl etter at sola har trukket seg stille tilbake.

Tirsdag er det duket for team-building blant Computer Security Teamets kloke hoder, og vi setter kursen mot skibakkene i Les Contamines for akkurat den oppgaven. Sia jeg for en gangs skyld tok med kamera, OG brukte det flittig tror jeg et par bilder er på sin plass!

Fornøyd med været?... JA!


Vi kan vel sies å være en godt blanda gjeng...

1 kommentar:

  1. jeg må virkelig berømme deg! du har vært kjempeflink til å huske å ta bilder :D

    SvarSlett