tirsdag 10. mars 2009

10. mars 2009

Jaja, da har det gått to uker sia forrige blogg... jeg hadde virkelig store planer om å blogge forrige mandag, men det skjedde visst ikke. Sånn går det når man har altfor mye å finne på! Og nå ser jeg problemet med å la det gå for lang tid mellom hvert innlegg: HVA har jeg egentlig gjort de siste ukene?

Jeg har fått nytt kontor. Endelig har jeg kommet meg bort fra kontoret til veilederen med den trange og altfor høye pulten, dingle-med-beina-stolen, og den enorme CRT-skjermen, og inn på et kontor med utsikt til Mont Blanc... dersom været tillater det... som er noget mer ergonomisk og behagelig enn det forrige. Det skal også sies at det er en lettelse å komme seg bort fra trappa, og slippe å vise fram skjermen til Gud og Hvermann som går forbi!

Jeg tror egentlig et par bilder sier mer enn tusen ord, så her kommer det "før og etter" bilder:





Legg merke til kaffetrakteren og koppen nederst: gode ting!

Forrige helg var det duket for skihelg. Fredag kveld setter jeg kursen mot "helgehuset på landet" aka Tomas og Magnus's residens for Carcasonne, pils og tidlig oppstandelse lørdagsmorran. Direkte tidlig skal man vel ikke si at det blir, men sola skinner, det er ikke en sky på himmelen og vi setter kursen mot Crozet. Dagen preges av to nordmenn på tur med en stykk uerfaren tysker med planker på beina, men dette glemmes når lønsjen nytes utendørs i t-skjorte mens ansiktsfargen nærmer seg tomat.

Søndag reiser en gjeng nordmenn til Alpene og Le Grand Bornand. Været har dessverre snudd totalt i løpet av natta, og vi blir møtt av tåke og snø/sludd, men dette stopper ikke oss, og vi setter utfor i kjent stil. Litt senere blir vi vitner til at ei dame faller av heisen etter et tappert forsøk på å klamre seg fast. Til alt hell går det bedre enn man kunne frykte, men nervene må roes med en lang lønsj og et par vin chaud...

Sia jeg er så elendig til å ta med kameraet på tur, har jeg dessverre ingen bilder fra denne helga, men slenger inn et bilde fra Avoriaz-turen for noen uker sia:



For å fortsatte jobben med fysisk fostring, har jeg i tillegg til Donald-plasking og alpifisering, begynt å spille volleyball. Jeg kan vel ikke skryte på meg at jeg er et naturtalent eller noe i nærheten av den slags, men du verden så artig det er å leke med ball!

Forrige uke bar virkelig preg av en stykk utolmodig Marthe med drømmer om å komme hjem tilNorge, snø, kulde, pølser, quiz og gode venner! Avreisa på torsdag kommer etter mye om og men... Jeg rekker innom jobb for å slenge ut et par mail, et møte og en kopp kaffe før jeg stresser meg innom postkontoret for å hente Yvve's Norgesnødrasjonspakke før jeg setter meg på bussen hjem etter koffert, pass og flybilletter. Selvfølgelig er det den store "miste-trikken-dagen", og etter å ha mista to busser og to trikker kommer jeg meg da fram til flyplassen akkurat tidsnok til å oppdage at flyet er en time forsinka...

Etter landing på Gardermoen setter jeg nesa rett mot Haralds residens og PØLSEFEST. Etter fem konsumerte pølser, litt for mye sjokoladekake, tre spilte Buzz-runder og vennekos bærer det videre til Oslo S og toget til Gjøvik. Vel framme på Kallerud settes kursen direkte til Huset for pils, kos og fjasing. Selvfølgelig blir vi værende til vi kastes ut, uten tanke på at jeg har avtalt møte med veileder klokka halv åtte morran etter. Men etter et par timer på øyet er jeg klar for en skikkelig Gjøvik-dag med veiledningsmøte, kantinestudie, IT-henging, fjasing, Kebabspising med stor K, Krutt-kaffe, Fredagsquiz og Jomppa Dårrish... SAVN!

Lørdagsmorran settes kursen mot Elverum og Grundsetmart'n. Bodkikking, skoshopping, studering av rare mennesker, sørpe, Mart'ns Lavvo, pils og fjasing med gamle kjente kan vel kort oppsummere den dagen. En snartur innom kontoen har i ettertid bekrefta at jeg ikke tenkte på de norske prisene da jeg tok på meg spanderbuksene denne kvelden, men... "det er bærre jul ein gong færr året"!

Søndagen kommer brått på, altfor brått. Kursen settes mot E6, Nannestad og Gardermoen. Værgudene hadde vært så vennlige å lagt 15 cm snø og sørpe i veien nedover, og ting tar tid: KØ! Etter nesten to timer, og litt flaks rekker jeg såvidt innom Åsgreina for middag og familiekos før Gardermoen og Norwegians rute til Geneve kaller.

I følge Google maps har jeg tilbakelagt 4500 kilometer iløpet av helga, i følge kroppen har jeg konsumert litt for mye pils, i følge klokka har jeg sovet ca. 4 timer hver natt... slitsomt: JA, men det gjør ingenting for jeg har VERDENS beste venner!

2 kommentarer:

  1. kom til england og!!! jeg vil også ha det gøy! det er billig øl her og, eller sprit om du liker denslags.

    SvarSlett
  2. Jeg vil også til England! Og Geneve, men dit skal jeg jo snart

    SvarSlett