søndag 22. mars 2009

22. mars 2009

Slækk hælj! Mentalt starta vel egentlig helga allerede på torsdagskvelden, med vafler og fjasing i Reiduns residens i Meyrin. Fredag våkner jeg med ullent hode, sår hals og ekstremt lite arbeidslyst. Etter en halvtime med hosting og avveining om jeg skal dra på jobb eller ikke, bestemmer jeg meg for å dra. Jeg har jo tross alt ikke vært altfor effektiv denne uka... jeg er ikke verdensmester i prokrastinering uten grunn!

Fredagskvelden starter skikkelig slækt: godt plassert under dyna med laptop på fanget og x-antall episoder av Scrubs. Rett etter klokka 11 ringer Tomas og lurer på om jeg ikke skal ut. Skal jeg ut? Jeg bør ikke: jeg er sjuk, men kjeder meg no verre. Jeg rusler ut i vårkvelden med kurs for Mr. Prickwick, pils og Jäger... jeg trenger hostesaft. Etter en times tid settes kursen mot en kinesisk karaokebar, og en ny gjeng med festglade CERN'ere. Det tar ikke lang tid før jeg kommer på hvor intenst jeg hater karaoke, men med så trivelig selskap holder jeg da ut et par timer.

Lørdag er det endelig tid for shopping. Jeg har vært i byen i snart tre måneder, og har fortsatt ikke vært på skikkelig shopping. Jaggu på tide å gjøre noe med det! Jeg ender opp med ei ny bukse, et par Discworld-bøker og knallgule solbriller. Shoppinga avsluttes med middagshandling, og det blir taco i St.Genis før kursen settes mot Rialto, Clint Eastwood og Gran Torino. En god avslutning på lørdagskvelden.

Søndag våkner jeg til live rundt tolv... været er fortsatt strålende: sol, ikke en sky så langt øyet kan se, og ca femten varme varmegrader! Etter en god frokost med egg og bacon bestemmer jeg meg for at jeg IKKE skal tilbringe enda en søndag inne foran TV'n. Jeg stapper bok og kamera i sekken og rusler ut i finværet med kurs for den koselige restauranten som ligger gjemt i en av bakgatene ved stasjonen. Dessverre var det ingen ledige plasser i sola, så det blir bare en kopp kaffe og noen minutters observasjon av folk som rusler forbi, før jeg rusler avgårde på jakt etter en benk som er plassert i sola, og som vil fortsette med akkurat det i noen timer. Jeg fant en... jeg tror det blir stambenken min!

Etter å ha latt meg underholde av Rincewind og Twoflower i omtrent tre timer, bestemmer jeg meg for å utnytte det fine været og se byen med nye øyne, eeh... gjennom nye solbriller:


Jeg "leker" turist og går rundt på måfå, og går dit bena fører meg. Etter å ha traska rundt i noen minutter kommer jeg til steder jeg aldri har vært før, og det går opp for meg at Geneve egentlig er en sjarmerende by, spesielt når det er så fint vær!

Endelig fikk jeg se den lille fontena, Jet d'Eau, som skyter 500 liter vann i sekundet, 140 meter opp i været:


...og Jardin Anglais med den berømte blomsterklokka "Horloge Fleurie":


Plutselig fant jeg alle menneskene i Geneve. De satt nemlig her og drakk pils... skjønner dem godt jeg!


Sia jeg ikke liker å drikke pils alene gikk jeg videre, og plutselig stod jeg ansikt til ansikt med denne kar'n:

1 kommentar:

  1. Håh, jeg gleder meg til vi skal sitte på favorittbenken din, vandre gatelangs og nyte livet i Geneve. Bare synd det er påske først... jeg vil uuuuuuut

    SvarSlett