mandag 16. februar 2009

16. februar 2009

Da var det nok engang mandag. Hvordan kan det ha seg at disse mandagene kommer så brått på? Jaja, jeg får ta en skikkelig oppsummering av livets gang sia forrige innlegg.

Arbeidsuka gikk sin vante gang med lesing, googling, møter og franskkurs. Det går framover med fransken, sjøl om det til nå har blitt mest oppfrisking av gammel kunnskap, dog: vi holder oss til nåtid... Det var tider det, med fjasing og synging i fransktimene til monsieur Høgevold på ELVIS. Her er det i hvertfall andre boller, nå har jeg faktisk tro på at jeg skal lære nok fransk til å kunne gjøre meg forstått, eller i det minste kunne opparbeide meg såpass tillitt til at resten av en eventuell samtale kan fortsettes på engelsk!

I løpet av uka har jeg fått avtalt et møte med veileder på Gjøvik den 6. mars, så torsdag 5. setter jeg meg på flyet til Gardermoen. Torsdagskvelden skal det spises pølser til den store gullmedaljen på pølsefest hos Harald, før kursen settes mot Gjøvik samme kveld... Snø, kulde, oppoverbakker, fredags-quiz med Jomppa Dårrish, kebab, kantinestudie og fjasing med gode venner. Det bare MÅ bli bra!

Fredag kveld hadde jeg egentlig tenkt meg til St.Genis for øl i trivelig selskap, men en liten kåbbåistrekk satte en stopper for den planen. Men for å se det positive i det hele fikk jeg i det minste sovet skikkelig ut. Da jeg våkna uttpå lørdagen var jeg sulten, og jeg hadde knapt åpna øya før det bar ut på kjøkkenet og inn i kjøleskapet. Nå høres det ut som om det er en lang og strabasiøs ferd, men sannheten er at jeg strengt tatt knapt trenger å reise meg fra senga for å komme inn på kjøkkenet... i alle fall: da jeg etter mye om og men fikk åpna kjøleskapet slo realiteten inn. Her må det handles!

Utstyrt med lommebok og handlenett går jeg til coop'en på mat-auk. Vel framme må jeg bare innse at jeg ankom samvirkelaget på verste tenkelige tidspunkt, nå skal nok både mor, mormor og mormors mormor handle til helga. Her er det bare å smøre med seg matpakke...eh, jeg mener: smøre seg med tålmodighet!

Etter å ha brøyta meg vei gjennom handlevogner, barnevogner, rullatorer og skrikerunger med 17. mai-fløyter, kommer jeg endelig fram til jogurt-disken: handleturens høydepunkt, og jeg kan nå notere meg roseblader, og Aloe Vera på lista over sære jogurt'er...

På vei bort til kassa blir det bråstopp innom vaskeremediene, og en mopp av merket Swiffer finner veien ned i handlekurven sammen med Jif universal og skuresvamper. Etter å ha dansa litt rumba med moppen, som til opplysning er døpt Gunn, er konklusjonen rimelig klar: det kan IKKE ha blitt vaska før jeg flytta inn i kåken. For så mye gædd har jeg ikke sett samla under en mopp noen gang. ÆSJ!

Lørdag ettermiddag stikker jeg over til Frankrike og St.Genis for risgrøt og sosialt samvær i Anitas residens, før vi stikker på kino og ser Benjamin Button, med engelsk tale, og fransk og tysk undertekst. Slett ikke verst!

Søndagsmorran er det tidlig oppstandelse: Alpene står nok en gang for tur. Les Gets bader i sol, og er dekket av forholdsvis ny snø denne fantastiske februardagen, og vi starter "Operation Pine Tree". Off-piste, løssnø til knærne, granbar og kongler og brå oppdagelser av groper i snøen med påfølgende dobbel salto i kombinasjon med en trippel axel...og dermed en stykk Marthe strødd utover de franske Alper. Rett og slett en perfekt avslutning på helga!

1 kommentar:

  1. Aaaah, du er så flink til å skrive "Off-piste, løssnø til knærne, granbar og kongler og brå oppdagelser av groper i snøen med påfølgende dobbel salto i kombinasjon med en trippel axel...og dermed en stykk Marthe strødd utover de franske Alper." Jeg tror jeg dævver! <3

    SvarSlett