mandag 9. februar 2009

9. februar 2009

Etter en utrolig vellykka helg: fest på fredag med påfølgene total relaksjon lørdag og søndag kom mandagen som et sjokk. Vekkeklokka måtte pent se seg i å bli antasta og kasta i veggen i nesten en time før jeg klarte å dra meg ut av den utrolig fengslende senga.

Vel oppe bar det avgårde til en arbeidsdag prega av lesing og frustrasjon over å bli dratt mellom CERN og HiG i et spørsmål om vitenskapelige metoder... jeje, det årn'ær sæ for snille piker.

Etter jobb bar det innom Balexert for påfyll av busskort og kjøleskap. Når sant skal sies vurderte jeg lenge om det virkelig er nødvendig med busskort, sia jeg aldri har blitt kontrollert i løpet av den første måneden med relativt heftig bussing,trikking og toging. Inntil i dag! Heldigvis gikk ikke kortet ut før i morra, og jeg ble dermed satt på bedre tanker, og endte innom busskort-sjappa og svei av nye 45 chefrææng. Penga flyr her nede...

Så var neste mål å fylle opp kjøleskapet. En kjapp kikk på klokka avslører at jeg har dårlig tid: stengetid klokka sju...og med stengetid mener de stengetid. Er du ikke ute før blir du dratt til kassa etter handlekurven av kjøpesentermafiaen.

Jeg kan jo selvfølgelig skrive en liten avhandling av hva som endte i handlekurven, men nei. Jeg skal skrive en liten avhandling om jogurt!
Det er nemlig noe usannsynlig mye jogurt her nede, i alle farger, fasonger og smaker. To for en, åtte-pakninger med seksten forskjellige smaker... you name it. Jeg må innrømme at jeg har latt meg fascinere av det enorme utvalget av jogurt. La meg nevne noen: naturell, jordbær, bringebær, blåbær, skogsbær, banan, fersken, melon, mango, vanilje, sviske, ananas, kokos, kaffe, sjokolade, ymse blandinger av de nevnte, og sikkert tusen til. Men i dag så jeg variant jeg ikke har sett før, og denne tar virkelig kaka... Piña colada!

Nå skal det nevnes at den eneste erfaringa jeg har med Piña colada ikke akkurat er noen lykkelig opplevelse. Ei flaske med ferdigblanda "Piña colada" kjøpt på flyplasen i Warsawa en utrolig varm sommerdag i det herrens år to-tusen-og-fem, som ble alt anna enn "nytt" en enda varmere sommerkveld i en leilighet i Porto Santa Margeritha noen dager senere... men hallo: hvem vil seg sjøl noe så vondt som å spise Piña colada jogurt?

I rent sjokk, og med stort pustebesvær, tok jeg den mest alminnelige jogurten jeg fant, jordbær, med altfor mye sukker og holdbarhet til laaaangt utti neste år og rusla mot kassa i frykt for kjøpesentermafiaen...

3 kommentarer:

  1. Hva er forskjellene mellom CERN og HIG sine vitenskapelige metoder?

    SvarSlett
  2. Ja, man innser at Norge har et usselt utvalg av yoghurt etter man har oppholdt seg ut i o'store utland.
    De beste yoghurtmerkene jeg har testet ut er emi-swiss (med müsli) Knall god. Frisk og god. Ikke i hjel-sukret-drit. Danone er absolutt min favoritt! (men du må kjøpe fromage. Noe som tilsvarer den norske kesam. Bare myyye bedre enn norske kesam og yoghurt! favorittsmaken er red fruit med müsli (minner om god morgen yoghurt, bare mye bedre.), vanilje, skogsbær/blåbær og sitron) Dem selger det garantert der borte. Og,et merke til som jeg ikke husker hva den heter, men embalasjene er sølvfarget, og heter noe med "swiss".. og noe med "excellent"/"exlucive" (noe i den duren)..;p ..med sjokolade i. KNALL GOD som desserter. Det finnes med bringebær og kwiw (hver for seg.).. de kjempe gode, og! For all del styr unna de såkalte barne-yoghurtene. De er grusomt søte. :/
    Japp, det var dagens yoghurtprakking. ;) Kos deg videre i sveits! :)

    SvarSlett
  3. jeg syns ikke det var så mange nye smaker du kom med der.. bortsett fra kaffe og piña colada. fikk forresten tilbudet om piña cola parfyme her om dagen. av samme grunn som deg sto jeg over:P
    jeg syns uansett at vi bør gi pina colada en ny sjans en dag. en dag du kommer hit for eksempel;)

    SvarSlett