tirsdag 3. februar 2009

3. februar 2009

Jadda... da var man på nett i leiligheta, om man kan kalle det nett! Hastigheta går ikke akkurat i taket. Når sant skal sies er jeg overraska over at jeg faktisk kom meg inn på blåggesida... særlig med tanke på at det er problemer med å laste noe så enkelt som mobil.vg.no.

Nok klaging over nettet, og over til en beskrivelse av kåken: den er kanskje ikke verdens største, ei heller verdens fineste, men den har det man trenger. I grunn minner den mistenkelig om hyblene på Voll, med unntak av standarden som nok dessverre er noen hakk under her i Residence Moleson, Geneve.

Av inventar kan jeg nevne en dobbelseng av den harde sorten, med dump på midten, uten dyne, men med et mindre pent pledd og et enda mindre pent sengeteppe... takk til Tomas og Magnus for utlån av dyne.

Utover dette har jeg et respatexbord og to trestoler, et enormt skap med en helt håpløs romløsning...og den virker ikke akkurat noe mindre med tanke på den fine brune trefargen. Skapet matcher imidlertid tv-bordet, og tv-en har faktisk et par engelsktalende kanaler, les: Eurosport og CNN, i tillegg til de fransktalende og Aljazeera.

Kjøkkenet består av en oppvaskkum og to kokeplater, et kjøleskap og litt assortert kjøkkenutstyr: en tresleiv, en stekepanne, en kjele, vinåpner, potetskreller, 4 x bestikk/tallerkener/glass og det var det! Jeg undrer: "Hvor er brødkniven? og brødfjøla? og... og... og?"... det lukter IKEAtur laaaaang vei.

Badet er faktisk overraskende stort. Man kan faktisk snu seg der inne uten å måtte stå på dassen eller gå inn i dusjen. Imponerende. Dassen er av typen man må dra i snora for å trekke ned. Artig.

I kveld har jeg til og med fått vaska klær. Jaggu på tide, jeg vil nødig gå på sparebluss når det kommer til undertøy! Så vidt meg bekjent er det 120 leiligheter i bygget, og kun to vaskemaskiner og to tørketromler... hvilket tilsier kamp om vaskefasilitetene. Godt jeg er såpass frekk at jeg lemper ut andres klær og stapper inn mine egne før man rekker å si "MIIIIIIIIIIIIIIN-vaaaskemaskiiiin...faaaaaaaaaen-jeg-glemte-vaskepulveret!"

IKEA-handleliste, og hærtatahørt anna:
  • Brødkniv og fjøl
  • Kokkekniv
  • Oppvaskbørste, helst av merket Jordan
  • DYNE, av den virkelig store og gode sorten
  • Plakater for å gjøre det mindre pene skapet litt penere
  • DVD-spiller (og få noen til å sende nedover Shaun the Sheep)
  • ... to be continued

3 kommentarer:

  1. ja, og så sender du adressa di til meg, så kommer det kanskje no morsomt i posten. hurra! men håper du får bra nett snart, jeg savner å snakke med deg! og jeg er jo faktisk på skolen for tida (!!!!) Jeg har btw oppdatert blåggen minsin om jeg ikke har sagt det og du sett det. Hæhæ. *kosepå*

    SvarSlett
  2. Sender du adressen hit også? Så det er Ikea i Sveits/Frankrike også? Bombe :-p

    SvarSlett
  3. jeg kjenner igjen noe av dette etter å ha vært på visning i sikert ti hus her i påsmurt. et sted hadde jeg for eksempel tilbud om arabisk tv og knall burgunder og oransje vegger på rommet. jeg takka nei.

    pent brukt seng altså! jeg har investert i en 13.5tog dyne og simpelthen elsker den! jeg er vaaaarm om natta! det er digg siden radiatorne skrur seg av og på for eget forgodtbefinnende!

    SvarSlett