mandag 23. februar 2009

23. februar 2009

Mandag, blåmandag for å være presis. Jeg ser det begynner å bli et mønster med blogg på mandager, jaja, bare å venne seg til det!

Onsdag tok jeg turen innom sporstbutikken på Balexert på jakt etter badehette og svømmebriller... her skal det svømmes. Det har i lang tid gått rykter om en billig svømmehall ved busstoppet i Meyrin, og etterhvert har jeg innsett at det ikke nytter å sitte på ræva hele dagen. På tide med litt fysisk fostring.

Etter jobb torsdag er det ikke lenger noen bønn: Marthe dypper sitt legeme i vann! Med silikonbadehette av den virkelig proffe typen, og svømmebriller med det passende navnet "Oslo", plaskes det avgårde i ekte Donald-stil. Drøye 800 meter, pluss sikk-sakk-svømming mellom andre i samme ærend, blir tilbakelagt i løpet av altfor lang tid til at den bør nevnes.

På bussen hjem møter jeg på ei fra franskkurset, og blir etter litt innsats overtalt til å bli med på kino og kebab. "Doubt" viser seg absolutt å være en severdig film. Kebaben derimot er en skuffelse... jeg burde kanskje tatt hintet da jeg bestilte en "kylling-sandwich". Den smakte fint lite, og kan se laaangt etter å bli sammeligna med en deilig Dinos-bab. Jaggu bra jeg skal til Gjøvik på kebab-raid i neste uke!

Fredag er det duket for fest i St.Genis. Den starta så uskyldig med et par pils på vors, før den fortsatte i en stappfull leilighet på andre sia av gata: med stormende jubel og hæla i taket, broken English og champis-stjeling... jeg beklager herved mine synder. Jeg hadde opprinnelig store planer om å komme meg hjem til Geneve med nattbussen, men det kunne jeg i grunn hoppe og drite i, siste buss går kvart over tolv... så jeg kælver til slutt i "senga mi" hos Tomas og Magnus.

Lørdag er prega av nattens strabaser, og litt uttpå setter jeg og Tomas kursen mot McDonalds. Været er knallbra, dog litt skart, så frokosten inntas utendørs i skikkelig påskevær. Her legges det planer om en tur ned i Geneve på jakt etter RAM. Og som sagt så gjort... nesten. Mine kartleseregenskaper viser seg slett ikke fra sin beste side, og etter mye om og men ender vi på motorveien mot flyplassen. Jeg fatter ikke hvordan alle veier, både nord- og sørgående kan ende på flyplassen! For å se det positive i det hele finner vi MediaMarkt: det nærmeste man kan komme himmel på jord. Her har de alt man kan ønske seg av elektriske duppeditter fordelt over to store etasjer. Jeg aner snarlig retur rundt neste lønningsdag...

Man skal holde hviledagen hellig, hvilket jeg gjør til det fulle... Relaksjon. På kvelden settes kursen mot Balexert: "Slumdog Millionaire", brus og sprættkønn! Litt senere samme kveld vinner "Slumdog Millionaire" 8 Oscar. Vel fortjent.

1 kommentar:

  1. jeg tror kartegenskapene dine var påvirka av nattens strabaser som du så fint kaller det!
    slumdog er veldig bra! jeg vil gjerne fortelle deg om min opplevelse over en virtuell samtale en dag!

    SvarSlett