søndag 8. februar 2009

5. februar 2009

Det bare måtte bli en tur til IKEA etter jobb. Heldigvis har det sveitsiske "NSB" en togstasjon plassert rett ved IKEA, så det var slett ikke vanskelig å komme seg til denne fantastiske butikken... så lenge man skjønner hvordan man leter opp hvilken perrong toget går fra. Men etter litt vimsing og fjasing på stasjonen kom jeg meg tilslutt på rett spor.

Etter en drøy halvtime på toget så jeg den umiskjennelige gigantiske, blå klossen med gul tekst, og satte kursen rett mot andre etasje med en ting i tankene: kjøttbullar! Dessverre har de ikke skjønt seg på koking av poteter her nede, så mine 10 herlige kjøttbullar ble akkompagnert med et lass friterte poteter og litt lingonsylt on the side... og Daimkake til dessert. Alt i alt et herlig måltid.



Etter å ha fylt magen med boller bar det inn i folkemylderet på jakt etter stæsj. Jeg skulle egentlig ikke ha så mye, men IKEA har en egen evne til å fylle opp poser og tømme kontoer. Garderobe-ting, brødkniv, kokkekniv, brødfjøl, glass og telys er noe av det som endte oppi den blå posen sammen med dyne, pute og sengesett... og en regning på den nette sum av 143 CHF.

Før kursen kunne rettes tilbake til Geneve og min nydelige leilighet, måtte jeg en snartur innom IKEA foods der to pakker filterkaffe og en pose lakrissnører fant sin vei ned i kurven. Jeg må jo ha litt skikkelig kaffe til den nyanskaffede reisevannkokeren som kom levert med kaffefiltersystem og to små kaffekopper. Det har nemlig vist seg særdeles vanskelig å få tak i filterkaffe her nede. Espresso-malt kaffe i tilnærma pulver form er det nærmeste man kommer om man ikke vil ha vakuumpakka kaffe-brukerdoser for fancy "kaffetraktere".

Vel hjemme gjenstår bare en ting før Marthe er klar for å legge seg på lading i den store, mjuke dockingstasjonen... Hvordan i all verden vet man hva som er att og fram på dobbeldyne og sengesett?

3 kommentarer:

  1. Man må brette dyna og sengesettet dobbelt for å finne ut hvilken av sidene som er 20 cm lenger enn den andre! Det er forøvrig et rent helvete, men når dyna først er inni trekket sitt, er det lite som er bedre <3

    SvarSlett
  2. IKEA e fantastisk, va på ein i Calgary å d kurere heimlengsel å :)

    SvarSlett
  3. så søtt med lite flagg på kjøttbulleberget!:)
    vi har IKEA i southampton, nå kan vi snart lage IKEA kart hurra!

    SvarSlett