mandag 12. januar 2009

10. januar 2009

Helga gikk fort. Sov godt og forholdsvis lenge på lørdag før det bar avgårde på shoppingtur med Anita. For n-te gang gikk jeg meg fullstendig bort inne i en av gangene. HVORFOR er alle gangene og dørene helt like? Og HVORFOR er det ikke antydning til skilting der inne? Jeg rakk heldigvis bussen etter å ha lagt inn en skikkelig spurt over parkeringsplassen... helt klart en 60meter under ti blank!

Jeg fikk da handla det som stod på lista også: ledning til laptopen, busskort og en ny flott mobiltelefon av typen Nokia 1200 med sveitsisk kontantkort... nok en gang har jeg fått en mobiltelefon med skikkelig Snake!

Etter shoppinga bar det videre på visning. Jeg har fortsatt et ørlite håp om at jeg kan få rommet i det trivelige kollektivet med den perfekte plasseringa, men det gjenstår å se. Hvis ikke blir det vel bøttekottleiligheta ved stasjonen.

Lørdagskvelden ble jeg invitert på middag i det nye kollektivet til Anita, men før den tid stod henting av leiebil til skituren øverst på dagsorden. Vi kommer oss tilslutt fra St.Genis på en av de heller sjeldne bussene, og ankommer flyplassen blide og fornøyde, om enn smått bekymra med tanke på å kjøre bil "the french"-way. I skranken til Budget slutter imidlertid alt dette. De har ikke mottatt reservasjonen...

Furtne, sultne, og med en knust drøm om skitur i Alpene må vi innse at vi ikke får leiebil, og setter dermed kursen tilbake til St.Genis med et øøørlite håp om at vi rekker bussen over grensa. Det gjør vi selvfølgelig IKKE. Med over en time til neste avgang begynner vi å gå, og stikker ut tommelen for hver bil som kjører i riktig retning. Bil nummer 5 stopper, så: en stor takk til denne ukjente franskmannen!

Middagen var god, whiskyen enda bedre, masse trivelige mennesker, og plutselig har vi avtalt skitur til Crozet dagen etter. Riktignok ligger ikke Crozet i Alpene, men Jurafjellene er en god erstatning... der har man da utsikt TIL Alpene!

2 kommentarer:

  1. Jeg er så stolt av deg, at jeg ikke har ord. Men det vet du vel ;)
    Jeg misunner deg skituren til Jurafjellene, og alle de spennende tingene som skjer. KOMMER SNART!!!

    SvarSlett
  2. Høres knallfint ut :D eneste som kan tenkes er kulere med the rockies over here, e at d e bøffel ve fjellan her..

    Hælsn følket i canada

    SvarSlett