søndag 18. januar 2009

18. januar 2009

Det har gått noen dager siden siste blogginnlegg. Svakt. Jeg innrømmer det, men det har vært nok av andre aktiviteter de siste dagene.

Onsdag fikk jeg stadfesta en gang for alle at jeg er elendig i fransk. Jeg har meldt meg på franskkurs, og ettersom jeg tross alt har to år med fransk fra videregående ble jeg kalt inn til "Placement test" for å finne ut hvilket nivå (1-9) jeg er på. Etter en litt pinlig seanse inne på språklab'en kommer jeg ut med "level 1" stemplet i panna! Så mye er en 5'er i fransk c-språk verdt...

Torsdagskvelden møttes vi en gjeng nordmenn for en pils på "Les Brasseurs" i Geneve: Godt øl, trivelig selskap og mulighet til å snakke norsk en hel kveld. Alt lå med andre ord til rette for en bra kveld. Og bra ble den! Slike kvelder har det med å bli sene, det kunne selvfølgelig gått verre... men klokka ble nå engang halv to før jeg fikk somla meg i seng.

Før første gang sia jeg kom ned hit oppdager jeg virkelig fordelen med å begynne sent: å legge seg halv to-to er ikke ensbetydende med trøtt-i-trynet-og-helt-ubrukelig morran etter. Jeg skal vel ikke skryte på meg at jeg var så fryktelig effektiv, men jeg fikk da pusla litt med forprosjektrapporten.

Fredagskvelden ble det planlagt å stikke på konsert i Meyrin, så vi starta så smått litt vorsing på Hostelet etter middag. Tre vinflasker og et ukjent antall pils senere var det bare å innse at diskusjonene på rommet er mer interessant enn å komme altfor sent til konserten...

Jeg planlegger å sove leeeenge lørdagsmorran. Dessverre våkner jeg av flystøy og et altfor lyst rom ti på ti... nedtur! Etter å ha fjasa rundt på verdsveven i noen timer bestemmer jeg meg for å oppleve shopping-Geneve en lørdag. For en gangs skyld husker jeg kameraet.

Litt utpå kvelden blir den norske hostel-gettoen invitert til Øyvind for å drikke inn leiligheta hans. Det går som det må gå: etter pils, kaffe og cognac bærer det ut på byen. Vi er litt sent ute, men med Anders som kjentmann og los ender vi tilslutt opp ved et litt merkelig vannhull med en salig blanding av det meste som kan krype og gå. Vi kapitulerer rundt klokka 4, og får praia en taxi som frakter oss til CERN via en matstasjon med god kyllingbaguette.

Det går som det må gå: søndagen blir lang, trøtt og kje...


Lang gang med mange like dører: følg stripa... den leder deg ut!


Nede i Geneve: masse trafikk!


Vingård til venstre, ukjent lab-bygning til høyre, Jurafjellene i bakgrunnen.

1 kommentar:

  1. Hihi, jeg måtte le litt av første avsnitt. Du vet vel i det minste hvordan du skal si "jeg skjønner ikke" ;)

    SvarSlett