torsdag 22. januar 2009

22. januar 2009

Dagene går unna. Det har vært flere dager med fint vær, i hvertfall deler av dagen. Sola stikker gjennom skylaget i ny og ne, den varmer litt til og med, hvilket gjør at jeg får en følelse av vår. Altfor tidlig, vi er tross alt ikke ferdig med januar engang!

Arbeidsdagene går med til skriving av forprosjektrapport og ymse møteaktivitet. Greit nok, men det er ikke alltid like festlig å sitte ved tafstaturet hele dagen. I hvertfall ikke når pulten er altfor høy, stolen sånn passe og det supre tafstaturet ligger igjen på skrivebordet hjemme...

Onsdag kveld dro vi en gjeng nordmenn ned til Geneve på en såkalt Glocals-event: samling av ymse Geneve-folk under 30, mange CERN'ere og noen andre. Målet var vel egentlig å møte litt andre enn de vi kjente fra før, men sia vi kom litt sent endte vi fire opp på et eget bord, og ble værende der. Festlig var det læl!

Klokka ble masse før vi dro, måtte bare ha én pils til... Litt dumt med tanke på at jeg skulle inn til den obligatoriske legesjekken i dag tidlig, men pytt. De fikk da de prøvene de skulle ha, jeg ble målt, veid og lytta på. Konklusjon: Frisk som en fisk.

Dagens lønsj-underholdning: ei middelaldrende dame går forbi meg, med egen-strikka genser med teksten LHC fint plassert inne i en runding... Djeeez' for et geeky sted det her er!

Ellers har dagen snirkla seg SAKTE framover. Forprosjektrapporten venter på input fra veilederne, det er snart helg... og små bekymringer rundt hvorvidt jeg faktisk har et sted å bo neste uke har gjort torsdag 22. januar til en laaaang arbeidsdag.

For å hindre at jeg må bo bak en ikke-eksisterende brøytekant den neste uka, gikk jeg til Hostel resepsjonen i håp om ledige rom. Det hadde de selvfølgelig IKKE, så da blir det ei uke på hostelet i St.Genis. Skal vel innrømme at jeg ikke ser fram til det, jeg har ikke hørt mye positivt om stedet, men det viktigste er å ha et sted å sove.

Kvelden ble i sin helhet tilbragt i fjasemodus på Skype. Takk Lisa, du redda kvelden min!

På vei til legekontoret gikk jeg forbi.. øhm, CERNs svar på Wall Street?

1 kommentar: