søndag 4. januar 2009

3. januar 2009

Bråvåkner omtrent klokka fire med hjertet i halsen og tenker: "Hva i svarte helvete gjør jeg her?!" Neste gang jeg våkner er det av mobilvekkeklokkas flotte Bonanza-melodi som forteller meg at hotellfrokosten er servert, og sjøl om kontinentalfrokost ikke er helt som julefrokosten hjemme får jeg da metta sulten.

Resten av formiddagen går med til sløving og studier av sveitsiske TV-kanaler. Det ble fort veldig ensomt, jeg innser at det ikke nytter å sitte inne og synes synd på seg sjøl, så kursen settes mot Genève med laptop og fransk ordbok i sekken.

Genève er en fin by, dessverre var ikke været like fint. Den fine utsikta jeg har lest om viser seg ikke fram, og den kalde, sure trekken gjør nesa mi like rød som Rudolf sin. Etter å ha studert byen, folka og de mange DYRE bilene i noen timer finner jeg meg til slutt en Starbucks med gratis internett: dagen er redda!

Dessverre er ikke 30 minutter internett all verden, og man kan jo ikke sitte på Starbucks hele dagen heller. Noen timer til går med til sightseeing, og etter mye leting finner jeg en bokhandel som også har engelsk litteratur. Med en ny bok i sekken starter letinga etter noe som spiselig.

Jeg ender opp på Britannia Pub og får den største, og en av de beste BLT'ene jeg har smakt. God og mett settes kursen mot en nyoppdaget Starbucks i håp om en ny halvtime internett. Dessverre var accesspunktet dødt, men heldigvis var kaffen var god!

Tilbake på hotellet tar internettabstinensen og ensomheten overhånd: jeg kryper til korset og betaler 30 CHF for et døgn med internett og gjør mitt for at det skal bli velbrukte penger!

1 kommentar: