mandag 19. januar 2009

19. januar 2009

Mandag. Egentlig ganske etterlengta. Gjorde i grunn ingenting i går, anna enn å stirre i veggen, fjase på verdsveven og furte over det stusselige, grå regnværet.

Arbeidsdagen ble kort. Stakk allerede kvart over tre for å komme meg ned i byen for å betale inn depositumet for bøttekottleiligheta bak stasjonen. Sååå 2. februar er det "no more" CERN-hostel og felleskjøkken som til enhver tid er okkupert av indere. Det skal bli godt!

På vei hjem stoppa jeg innom Balexert for å kjøpe paraply og mat. Etter to uker med finvær har nemlig begynt å regne, og da snakker vi skikkelig regn. Store, tunge og dritbløte regndråper. Det eneste positive med været i dag var den halvtimen rundt lønsjtid da det var oppholds, og jeg for første gang fikk se deler av både Jurafjellene og Alpene samtidig. Flott... gleder meg til det blir sol og skyfri himmel!

Små oppdagelser om mjølk:
  • Mjølk kan nok ikke kalles mjølk uten at den har minst 3,5 % fett, oppbevares romtemperert og fortsatt har tre måneders holdbarhet!
  • Det eksisterer noe som ligner veldig på mjølk, men den har kun 2,5 % fett og kalles "Drink"...ergo ikke mjølk!
  • Når skal mjølkeprodusentene i det landet her innse at pappkartonger med rive-mekanisme er soooo-last-millenium?
  • Hvorfor står det "Inneholder mjølk" som allergiadvarsel i liten skrift på mjølkekartongen?

5 kommentarer:

  1. melk? jeg tror det er fløte jeg. mihi.

    SvarSlett
  2. I kremfløte er det 38% fett, altså, ikke 3,5 :P
    I matfløte er det 18%, så det begynner å nærme seg...
    Men jeg synes det er meget suspekt at melk har 3 måneder holdbarhet, det er noe feil da, føler jeg.

    SvarSlett
  3. Jeg syns faktisk det mest sjokkerende er at de må skrive at mjølka inneholder mjølk!

    SvarSlett
  4. Tjah. Jeg har sett peanøttposer med skriften «kan inneholde spor av nøtter».

    SvarSlett
  5. 1) det er sånn helger i et fremmed land er...
    2) lurer på hvorfor folk alltid maser om indere, thailendere, kinesere osv som okkuperer felleskjøkken..
    3)hahhahahaa til melk..
    4) nå må jeg stikke, ine og emilie kom på besøk. nå som jeg endelig hadde begynt å lese bloggen!

    SvarSlett