fredag 9. januar 2009

9. januar 2009

Ting begynner etterhvert å komme inn i noe som kan ligne rutiner. Nok en gang bestod frokosten av knekkebrød med ost, og nok engang har jeg irritert meg grønn over elendig brøyting på vei til kontoret. Arbeidsdagen bestod nærmest utelukkende av en intens jakt etter husrom og organisering av skitur på søndag, men jeg har også fått meldt meg på et 60 timers fransk-kurs og sendt avgårde noen papirer.

Jeg får vel gå litt nærmere inn på husjakta: Det er rimelig håpløst å finne husvære som ikke koster skjorta... så jeg har vel egentlig kasta skjorta og gitt faen i prisen. Kvadratmeterprisen er lovlig høy, standarden tilsvarende lav, og markedet rimelig trangt. MANGE steder er det annonsert med ledige rom, men siden jeg ikke er nevneverdig interessert i å bo hos en familie reduseres antallet treff betraktelig. Når jeg i tillegg har sett meg ut strekningen CERN - Geneve, helst langs "route de Meyrin", som eneste interessante område, og satt 900 CHF som høyeste månedsleie er vi nede i en håndfull mulige steder.

Etter et tips via CERN market fant jeg tilslutt et utleiefirma som leier ut studioleiligheter rett ved togstasjonen, Gare Cornavin. Altså midt i smørøyet. Jeg har hatt lyst til å prøve bylivet, og har derfor takka ja til å overta en av leilighetene den 2. februar... så fremt den ikke har blitt leid ut allerede. Krysser fingra for at den ikke har det.

Så over til skituren: Helt sia jeg landa forrige fredag har det kribla i kroppen etter snø og bratte bakker. Ikke snakk om at jeg har dratt med meg ski, skisko og skiklær kun for å ha det liggende strødd rundt omkring...

Turen innom skiklubben i går gjorde det i grunn klart at det ikke er bare bare å få stått på ski gjennom den: påmelding, "Carte Neige", legeerklæring, sikkerhetskurs og you name it måtte være på plass, så jeg og Anita valgte å ta saken i egne hender. Litt søking rundt på nettet forteller oss at det heller ikke er helt lett å få til dagsturer med busstransport til en ålreit pris. Det er tydelig at bussene er ment for folk på skiferie og ikke dagsturer, og vi endte dermed opp med å reservere leiebil. SÅ på søndag blir det en tur over til Alpene for å føle snøen!

I morra er det planlagt shoppingtur, med følgende handleliste:
  1. Ny ledning til laptop-laderen og/eller adapter
  2. Mobilabonnement, gjerne med mobil
  3. Busskort
  4. Mat

1 kommentar:

  1. Og jeg som trodde du hadde skiskoa til pynt! Men, studioleilighet?:O Trodde du skulle bo med Anita? Og, hvor mye må du blø for den?

    SvarSlett