mandag 5. januar 2009

4. januar 2009

STORE deler av dagen brukes til effektiv utnyttelse av den svindyre internetten, her skal ikke et minutt gå til spille!

Etter noen lange og gode timer i senga med laptopen på fanget finner jeg ut at det kanskje kan være lurt å finne ut hvordan jeg kommer meg fra hotellet til CERN. Søker litt rundt på nettet og finner en finfin reisebeskrivelse: ta buss 10 mot Onex-Cite til Bouchet, bytt til buss 9 mot CERN.

Jeg pakker sekken med reisebeskrivelse, kart og busskart og finner buss 10. Bussene sier i fra hvor man er og de neste stoppene, så det var ikke noe problem å finne Bouchet. Jeg går av og leter etter busstoppet til buss 9... forgjeves.

Jeg hopper på neste buss og setter kursen nærmere byen og håper inderlig at det skal komme opp et tips om hvor jeg skal. Håpet knuses imidlertid etter en times vandring rundt omkring sentralstasjonen: buss 9 går slettes ikke til CERN. Jeg gir opp og setter meg på første og beste buss tilbake til flyplassen lettere irritert.

Etter litt grundigere søking på nettet finner jeg ut at de har gjort om rutene: jeg skal ta buss 28 og 56... Hvordan kunne jeg gjette det???

Kofferten pakkes og gjøres klar for morgendagen, det blir tidlig oppstandelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar