mandag 5. januar 2009

5. januar 2009

Dagen med stor D! Tidlig oppstandelse, faktisk så tidlig at jeg vil kalle det natt. Heldigvis rekker jeg både dusj og frokost før jeg nedlessa i bagasje setter kursen mot flyplassen, og buss 28.

Vel framme på CERN starter dagen med kø, og det skal den fortsette med også: registrering, Suisse-card, arbeidstillatelse, hostel-innsjekk, bankkonto, adgangskort, ny registrering... BYRÅKRATI.

Og selvfølgelig er alle de ulike postene, og køene, spredt utover et riiiiimelig stort område med uendelig mange bygninger. Kartet jeg fikk utdelt i resepsjonen har med andre ord blitt brukt flittig.

Etter å ha stått i kø hele dagen bærer det videre til IT-avdelinga for ny registrering, og for å møte veileder Sebastien. Jeg blir tatt i mot med åpne armer, og blir nesten umiddelbart tatt med rundt på en skikkelig hilserunde. Folk virker veldig snille og greie, og de en god porsjon humor. I <3 IT!

Små oppdagelser:
  • Det er rart at IT-avdelinga skal ha så store problemer med å opprette en brukerkonto!
  • Det er tydelig at LHC'en er mer prioritert enn oppussing av bygninger og nytt inventar!
  • Jeg bør absolutt lære meg fransk!
  • Det var veldig dumt å ikke kjøpe strømadapter...

3 kommentarer:

  1. fine oppdagelser du har! men du. jeg finner EN feil i profilen din. det står at du er "flittig student" ?! HVOR ER DU FLITTIG?! jeg tror strengt tatt ikke jeg kjenner en større prokrastinatør enn deg.. :P

    SvarSlett
  2. Jeg må si meg litt enig og litt uenig. Marthe er da innmari effektiv når hun først ikke legger utsettelsesstrategier?

    SvarSlett
  3. imponerende effektiv trur æ man kan sei

    SvarSlett