torsdag 8. januar 2009

8. januar 2009

Nok en dag som starter med knekkebrød. Bedre enn luft-brødet de har i kantina, men det mangler brunost! Får sitte på med Petri til kontoret og er i grunn fornøyd med det. De har nemlig IKKE har skjønt seg på brøyting av fortau her nede. Bilveiene er bare og fine, men de har flytta all snøen/isen/klumpene opp på fortauet.

For de som måtte lure er Petri den andre tekniske studenten som begynte på IT på mandag, og en av de jeg har blitt best kjent med her nede. Han er finsk og jeg har allerede imponert med mine gode finsk kunnskaper, som dog begrenser seg til "hölökön kölökön" og bruddstykker av den finske nasjonalsangen. Noe som de av dere som var på Huset-julebordet kanskje kan erindre å huske...

Dagen starta med prosjektmøte, og jeg har fått en kort briefing om de andre prosjektene som pågår, og enda litt mer om mitt eget. Godt å se at de forventer litt av meg, og at det faktisk er et rimelig seriøst opplegg rundt det hele!

Ellers har dagen gått med til husjakt... uten nevneverdig hell. Har fått tilbud om å bo hos en småbarnsfamile, men er litt usikker på om det er helt min greie. Heldigvis har jeg fått beskjed av veilederne om at husjakt er første prioritet, og at oppgavestarten kommer i annen rekke. Godt å vite.

Jeg og Anita, teknisk student fra NTNU, tok turen innom restaurant 2 etter jobb for å få informasjon om skiklubben og for å skaffe oss billetter til de fem arrangerte turene rundt om i Alpene. MEN det var nok ikke så lett. Egentlig måtte man melde seg på for lenge siden, fylle ut ymse skjemaer man trenger for det såkalte "Carte Neige". For å få det må man ha helseundersøkelse osv... osv... HÅPLØST!

Vi stod altså i kø i over en halvtime for å finne ut av at vi ikke kom videre der og da, men de serverte da kaker i køa. Midt i kakestykket mitt lå det en liten porselensfigur, og plutselig hadde jeg en krone på hodet! (Vi fikk forklart at det hadde noe med feiringa av de hellige tre konger å gjøre.)

Små oppdagelser:
  • Om man syns Norge er et land med mye byråkrati... ta deg en tur til Sveits!
  • Det er på tide å skaffe seg et sveitsisk mobilabonnement!
  • Computer Centeret på CERN er stoooooort!
Dette er bare et en liten del av Computer Centeret, får ikke plass til hele på et bilde, og det er en etasje til...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar